Hem / Nyheter / Information till kunder som köpt resor eller andra...

Information till kunder som köpt resor eller andra tjänster från Detur Sweden AB (Detur) och Norden Travel Services AB (Golfeen och Nordcotours)

18/10/2022

Om ni har en fordran på något av bolagen kan ni anmäla er fordran i konkursen genom att fylla i nedanstående formulär.

Om ni anmäler en fordran kommer vi att ta upp er anmälda fordran i kommande konkursbouppteckning och ni kommer därmed få skriftlig information till er angivna postadress om eventuellt bevakningsförfarande. Ett bevakningsförfarande kommer att äga rum om det bedöms bli utdelning till oprioriterade borgenärer i konkursen. En borgenär som önskar få utdelning i konkursen måste då bevaka sin fordran skriftligen till tingsrätten enligt vad som framgår av den skriftliga informationen som då skickas ut.

Som resenär kan du även ha rätt till ersättning enligt resegarantilagen, se närmare om villkoren och ansökan hos Kammarkollegiet

https://www.kammarkollegiet.se/vara-tjanster/resegaranti/ansok-om-ersattning-ur-resegarantin

Om du som resenär har använt kort vid betalning av en resa kan det eventuellt även finnas möjligheter att få kompensation från den som utfärdat kortet. Läs mer om detta på Konsumentverkets webbplats Hallå konsument

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/kortreklamation/

Fyll i formuläret här >>

Läs vår personuppgiftspolicyhär >>

Relaterade personer

Porträtt avBirgitta Holmin
Birgitta Holmin