Wistrand medverkar i nya utgåvan av boken ’’Privacy law: A global legal perspective on data protection relating to advertising & marketing’’.

Erik Ullberg och Tobias Bratt medverkar i andra upplagan av GALAs bok Privacy law: A global legal perspective on data protection relating to advertising & marketing.
Boken ger en omfattande översikt på hur integritets- och dataskyddsreglerna i fler än 70 länder påverkar reklam och marknadsföring. De olika kapitlen beskriver hur integritetsfrågor i samband med reklam och marknadsföring regleras i respektive land och täcker ämnen som bland annat regler om insamling och lagring av personuppgifter, cookies och spårningstekniker.
Den uppdaterade versionen innehåller viktiga uppdateringar sedan boken ursprungligen gavs ut 2020. Boken innehåller även nya kapitel om aktuella lagar och regler i Bosnien & Hercegovina, Lettland, Litauen och Trinidad & Tobago.
Wistrand är den svenska medlemmen i GALA (Global Advertising Lawyers Alliance), ett ledande internationellt nätverk av advokatbyråer specialiserade på immaterialrätt samt reklam- och marknadsrätt. För mer information om GALA se här.
Kontakta oss för att få ett kostnadsfritt digitalt exemplar av boken eller beställ boken här.